Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of the detonation initiation point position influence on the cylindrical fragmentation warhead effectiveness

Tytuł:
Analysis of the detonation initiation point position influence on the cylindrical fragmentation warhead effectiveness
Autorzy:
Panowicz, R.
Konarzewski, M.
Trypolin, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/243709.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
finite elements method
dynamics
directed fragmentation warheads
Źródło:
Journal of KONES; 2016, 23, 1; 263-270
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents results of the numerical analyses of the fragmentation warhead, which is one of the key elements of the missile used to combat anti-tank missiles. The fragmentation warhead is composed of such elements as outer casing, inner casing, explosive material and fragmentation liner. The fragmentation liner is built from steel spheres or cylinders embedded in epoxy resin. As a result of the explosive material detonation the pressure wave is generated, which affects the liner, causes its fragmentation, and drives each splinter. In order to perform numerical analyses the model of the cylindrical fragmentation warhead with a diameter of 80 millimetres and a length of 100 mm was prepared. The fragmentation liner consists of steel spheres with a diameter of 5 mm. It was assumed in simulation that the detonating material is the plastic explosive C4. The influence of the position of the explosive charge detonation initiation point of the fragmentation warhead on its effectiveness was studied. Effectiveness was evaluated by measuring the maximum speed obtained by the fragments and their spatial distribution. A three-dimensional model of the studied system has been prepared using the MSC Patran software and the numerical analyses were performed using the finite element method with explicit scheme of the time integration implemented in the LS-Dyna solver. To model gas domain Arbitrary Lagrangian-Eulerian (ALE) method was used and interaction between gas and solid body was modelled with FSI coupling.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies