Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Measurement of emission from engine used in different powertrains

Tytuł:
Measurement of emission from engine used in different powertrains
Badania emisji zanieczyszczeń z silnika współpracującego z różnymi odbiornikami mocy
Autorzy:
Żółtowski, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/243502.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
transport
silniki spalinowe
emisja zanieczyszczeń
badania silników
internal combustion engines
emission of pollutants
engine testing
Źródło:
Journal of KONES; 2008, 15, 3; 597-604
1231-4005
2354-0133
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article compared emissions of pollutants measured on the same engine operating in different type approval cycles, derived from international regulations, with cycles created as a result of real engine parameter registration in different vehicles. There was tested an engine used alternatively in bus and off-road mobile machinery. It demonstrates and compares emission test results measured on the bench applying different test cycles simulating steady state and transient engine conditions. There were used following test cycles: European Transient Cycle used in European type approval testing, Heavy Duty Diesel Transient Cycle used in USA and Non Road Transient Cycle used in type approval testing for off-road engines, as well as typical steady state cycle. Though homologation tests originated as the reflection effect of real conditions of the engine performance, not less the conditions of engine performance recreated in them can differ much more from conditions met in the selected applications of engine. The article contains discussion about emission test results. The author of this paper wanted to find answer to following question: is it possible to replace with one another emission test cycles and can we expect similar emission test results for different kind of cycles as well how much emission measured in real road condition differs to the emission measured in type approval cycles?

W niniejszym artykule porównano wyniki badań emisji zanieczyszczeń silnika pracującego w wybranych cyklach homologacyjnych opisanych w różnych międzynarodowych przepisach, z cyklami opracowanymi na podstawie rejestracji rzeczywistych parametrów pracy silnika zastosowanego w wybranych odbiornikach mocy (pojazdach). Przebadano zastosowanie silnika w autobusie miejskim oraz maszynie roboczej przeznaczonej do robót ziemnych. Przedstawiono i porównano wyniki pomiarów emisji zanieczyszczeń zmierzone na stanowisku hamownianym przy zastosowaniu różnych cykli badawczych odtwarzających statyczne i dynamiczne warunki pracy silnika. Użyte w badaniach cykle pomiarowe to European Transient Cycle, stosowany w homologacji europejskiej silników pojazdów samochodowych, Heavy Duty Transient Cycle, stosowany w USA oraz Non Road Transient Cycle, stosowany w homologacji silników maszyn ruchomych, oraz cykle opracowane dla potrzeb prac badawczych. Choć testy homologacyjne powstawały jako efekt odwzorowania rzeczywistych warunków pracy silnika, tym niemniej odtwarzane w nich warunki pracy silnika mogą znacznie odbiegać od warunków spotykanych w wybranych zastosowaniach silnika. Przeprowadzono dyskusję nad otrzymanymi wynikami emisji zanieczyszczeń. Praca stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, na ile jest możliwe zamienne stosowanie cykli badawczych do wyznaczania wskaźników charakteryzujących właściwości emisyjne silnika oraz na ile emisja rzeczywistych warunkach pracy silnika odbiega od tej wyznaczonej w czasie badań homologacyjnych?

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies