Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The research of influence of additional vibration isolators system on dynamics loads of passengers

Tytuł:
The research of influence of additional vibration isolators system on dynamics loads of passengers
Badania wpływu zastosowania dodatkowego układu wibroizolacji na obciążenia dynamiczne przewożonych osób
Autorzy:
Borkowski, W.
Hryciów, Z.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/243364.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
transport
pojazdy
zawieszenie
drgania
komfort jazdy
vehicles
suspension
vibration
ride comfort
Źródło:
Journal of KONES; 2007, 14, 3; 101-108
1231-4005
2354-0133
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the paper chosen questions relating to improvement of ride comfort of passengers in wheeled vehicles are described. The solution consisting on use additional vibration isolation system with rubber-metal connectors are introduced. The object of researches, researches stand and measuring apparatus are described. The experimental conditions are passed as well as speed of vehicle and applied roadblocks. In the paper the examples results of experimental researches are put as well as for determinist and random excitations. The vertical accelerations of car body with vertical accelerations of additional vibration isolation system are compared. Comparisons are achieved with using standard deviations of runs and RMS of accelerations. In the paper the influence of vibration in vertical and horizontal directions are estimated. Advantages of this type of system are passed as well. Diagram of vehicle with the researches stand, researches stand in vehicle, view of roadblocks, vertical acceleration and displacement of plate towards a car body for 30 km/h, vertical accelerations and RMS of vertical accelerations, transverse accelerations for unpaved road and 20 km/h are presented in the paper.

W pracy opisano wybrane zagadnienia dotyczące poprawy komfortu jazdy osób przewożonych w pojazdach samochodowych. Przedstawiono rozwiązanie polegające na zastosowaniu dodatkowego układu izolacji drgań zbudowane w oparciu o łączniki gumowo-metalowe. Opisano obiekt badań, stanowisko badawcze oraz zastosowaną aparaturę pomiarową. Podano również warunki prowadzenia badań eksperymentalnych, a w tym prędkości jazdy oraz stosowane przeszkody. W pracy zamieszczono przykładowe wyniki badań eksperymentalnych, otrzymanych zarówno dla wymuszeń deterministycznych oraz wymuszeń o charakterze losowym. Porównano przebiegi przyspieszeń pionowych nadwozia pojazdu z przyspieszeniami pionowymi dodatkowego układu wibroizolacji. Porównania dokonano przy wykorzystaniu odchyleń standardowych zarejestrowanych przebiegów oraz wartości skutecznych przyspieszeń. W pracy oceniono również wpływ drgań w kierunku pionowym, wzdłużnym i poprzecznym na komfort jazdy. Podano także korzyści wynikające ze stosowania tego typu układu. Schemat pojazdu ze stanowiskiem badawczym, stanowisko badawcze w pojeździe, widok przeszkody, przyspieszenia pionowe i przemieszczenie płyty względem nadwozia dla 30 km/h, przyspieszenia pionowe dla drogi nieutwardzonej i 20 km/h, wartości skuteczne przyspieszeń pionowych dla drogi nieutwardzonej i prędkości 20km/h, przyspieszenia w kierunku poprzecznym dla drogi nieutwardzonej i prędkości 20km/h są prezentowane w artykule.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies