Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rational moulding of constructional figure and the usable properties of the airplane

Tytuł:
Rational moulding of constructional figure and the usable properties of the airplane
Racjonalne formowanie postaci konstrukcyjnej i cech użytkowych samolotu
Autorzy:
Klepacki, Z.
Majka, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/242868.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
transport
projektowanie samolotów
modelowanie
optymalizacja
airplane design
modelling
optimization
Źródło:
Journal of KONES; 2007, 14, 3; 272-278
1231-4005
2354-0133
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The choice ofparameters of designed airplane should take place according to rational rules, allows to evaluate of project-variants. In spite of the evidence of this ascertainment, both the theory and the designing practice concentrates on the methods of seeking of solutions, and the problem of valuing is maximized simplified, and sometimes outright vulgarized. During that time, it is criteria and limitations determine the form of unknotting, and in the effect about the commercial success of all undertaking. The schema of the general designing of the airplane permits to restore approximate conditions for the real work of the airplane. Obtained results substantially are relative to "depths" of the modelling of the airplane characteristic (accuracy of partial models), the end result is a compromise. Authors worked out the software for different types of airplanes obtaining probable results of calculations. The main elements of the definition of the projects task, the full and reduced morphological board, the partial model, the mathematical model of the airplane are illustrated in the paper.

Wybór parametrów projektowanego samolotu powinien odbywać się według racjonalnych zasad, pozwalających wartościować warianty projektowe. Mimo oczywistości tego stwierdzenia, teoria i praktyka projektowania koncentruje się na technikach szukania rozwiązań, zaś problem wartościowania jest maksymalnie upraszczany, a czasem wręcz trywializowany. Tymczasem, to kryteria i ograniczenia stanowią o postaci rozwiązania, a w efekcie o sukcesie handlowym całego przedsięwzięcia. Schemat ogólnego projektowania samolotu pozwala odtworzyć warunki zbliżone do rzeczywistego funkcjonowania samolotu, Uzyskane wyniki w dużym stopniu zależą od "głębokości" modelowania właściwości samolotu (precyzji modeli cząstkowych), rezultat końcowy jest wynikiem kompromisu. Autorzy opracowali oprogramowanie dla różnych typów samolotów uzyskując prawdopodobne wyniki obliczeń. Główne elementy definicji zadania projektowego, pełna i zredukowana tablica morfologiczna, model cząstkowy oraz model matematyczny samolotu są zilustrowane w artykule.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies