Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ergonomy of the inside of a motorcar cabin used by a person with locomotive disability- a case study investigations of the subjective discomfort sensation

Tytuł:
Ergonomy of the inside of a motorcar cabin used by a person with locomotive disability- a case study investigations of the subjective discomfort sensation
Autorzy:
Zabłocki, M.
Sydor, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/242400.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
personal car
driver with a locomotive disability
questionnaire examination
interviews
discomfort
Źródło:
Journal of KONES; 2009, 16, 1; 567-570
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study presents results of investigations carried out in the course of driving a motorcar by a person with a locomotive disability. Driving tests were conducted in road conditions, The scope of the performed analysis covered investigations concerning somatic and receptor relationships in the man - technical means system and, to a lesser extent, dealt with the psychological aspects of vehicle driving. The investigations employed selected methods of identification of expectations from direct users - questionnaire and interview. Initial investigations were carried out for one person with a locomotive disability (paraplegia). The authors used tests for the determination of subjective sensations during motorcar driving (comfort test and seat comfort). The employed questionnaire tools used verbal and point scales. The final result of initial experiments is a description of the adjustment of the vehicle with equipment (manually-operated accelerator - brake device) to the requirements of the driver with a locomotive disability on the basis of the driver 's subjective sensations of discomfort. This type of Information obtained in the form meeting the wishes or demands of the user provides the basis for the elaboration of design requirements. The results indicate that a typical driver's space designed for an able-bodied person does not fully meet the requirements of a person with a locomotive disability.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies