Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An application of close range photogrammetry to combustion engine air intake modelling

Tytuł:
An application of close range photogrammetry to combustion engine air intake modelling
Autorzy:
Gandyk, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/242368.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
motor sport
CFD
simulation
combustion engines
reverse engineering
photogrammetry
Źródło:
Journal of KONES; 2015, 22, 2; 49-54
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Sometimes engine parts geometries in which flow is simulated are hard to define. Engine head ports or other intake parts have complex shape. Here with helps comes modern scanning three-dimensional (3D) technology such as photogrammetry. Thanks to the computer, science development photogrammetry is available for the regular engineer. One of the new, easy, user-friendly software is Autodesk 123D Catch, which takes photography straight from camera card and renders geometry in cloud. It makes engine improvement easiest. Ducts could be tested in virtual reality without destroying to check them on flow benchmark machines or dynamometer. First part of that study describes geometry-scanning process of engine air intake part using Autodesk 123D Catch software. Investigated part is a duct, which connect air filter with intake manifold. That is aftermarket pipe, which is designed to use in motorsport. This intake unit has a controversial shape, which is quite hard to measure. Obtained geometry shows useful accuracy. Second part of article shows investigation of flow in that duct using achieved geometry model. The analysis is done in computational fluid dynamics (CFD) Software Ansys Fluent. In opinion of author intake geometry is not proper. However finally conclusion is that showed process of testing engine ports is easy, useful and possible to done.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies