Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelling of the inlet system and examination of the effect of inlet pipe length on engine operation parameters

Tytuł:
Modelling of the inlet system and examination of the effect of inlet pipe length on engine operation parameters
Autorzy:
Lisowski, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/242249.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
inlet pipe
wave phenomena
modelling
power
torque
Źródło:
Journal of KONES; 2009, 16, 2; 271-278
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the paper are presented assumptions for developing a computational model of engine inlet system. The aim of developing an inlet system model will be determination of the effect of different factors on the value of engine filling coefficient and, what is connected with that, on the parameters of its operation. Intention of the author is that a model developed will be of developmental character and would be capable of being expanded by further components enlarging the range of its applications. In the paper are also presented the results of test bed examinations for the SW-680 engine with the inlet system enabling modiflcation of the length of inlet pipes. Findings are presented in the form of external characteristics where the effect of inlet pipe length on such parameters like power or torque, as well as on the rotational speed at which a maximum torque, is visible. The effect of inlet pipe length on torque rotational speed can be of significant importance in case of a possibility ofshaping the engine characteristic and matching the area of engine operation with vehicle operating conditions, which is presented on universal characteristics in the form of resistance-to-motion lines. Test bed examinations have also served a purpose of verifying the model developed. The author is aware of the fact that the model presented requires further development. After considering certain corrections, it will be possible to develop a working computer programme being of use in simulation tests for the inlet systems of different engines.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies