Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Selection of elastic suspension elements for the special use vehicle

Tytuł:
Selection of elastic suspension elements for the special use vehicle
Autorzy:
Borkowski, W.
Michalowski, B.
Paplinski, K.
Rybak, P.
Wysocki, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/242198.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
special vehicle
suspension
spring
elastic element
lateral tilt stabilizer
Źródło:
Journal of KONES; 2009, 16, 3; 47-54
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work analyzes the possibility of using a truck chassis in terms of installing a specific device. As part ofwork was selected the vehicle, identified the necessary geometric parameters and the mass allowing of modernization, with particular emphasis on the required structural changes in the front and rear suspension. To this were used, the developed two phase methodology of calculation of the metal elastic elements (springs) and mechanical lateral tilt stabilizers. Results of numerical calculations are presented in the form of recommendations to redesign of the front and rear suspension. However, in the front suspension should be made a new spring and a mechanical lateral tilt stabilizer, while rear spring suspension meets the requirements in terms of elastic characteristics (adequate the coefficient of rigidity) is requiredonly adjustment of the static deflection of the suspension for example by adjusting the radii of leaf of the spring. Because of the design solution of the driving rear axle (so called driving axle trolley) was not proposed mechanical lateral tilt stabilizer. Paper present diagram of the forces acting on a vehicle with special equipment, results of the calculation loads acting on the suspension components fitted to a lorry with a special device, results of the calculation loads acting on the base vehicle suspension components, the basic parameters of a lorry with special hull and performance graph of the front suspension leaf spring resilience.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies