Functional assumptions for the “Helicopter Simulator for Police Aviation” acknowledgements Założenia funkcjonalne „Symulatora Śmigłowca dla Lotnictwa Policyjnego”
The article was written under the framework of the project entitled “Helicopter Simulator for Police Aviation” DOB-BIO10/07/01/2019 of a value of PLN 50 068 639, funded by the National Centre for Research and Development under the contest 10/2019. The system is being implemented by the consortium involving: the Police Academy in Szczytno (the leader of the project), the War Studies Academy and ETC-PZL Aerospace Industries Sp. z o.o. Abstract An analysis of training needs for the crews of police multi-purpose Black Hawk S70i helicopters serving in Polish Police Forces has been an impulse to attempt the construction of the simulation system within the research and development project financed by the National Centre for Research and Development entitled “Helicopter Simulator for Police Aviation” consisting of three components, i.e. a training stand for a pilot (cockpit), a stand for a cargo handler, a training stand for the police officers practicing the air drop operations. The simulator is supposed to provide an opportunity to execute drills of various emergency situations, which consequently will allow preparing the crews and technical personnel in the full range to perform the tasks as far as theoretical knowledge and practical skills are concerned. Replacing real exercises by training held in a virtual environment is expected to contribute to a decrease in costs to be incurred by Police and enhanced safety for any persons participating in the actions remaining the subject of the said trainings. The article presents the design assumptions that arise, among other things, from multidisciplinary research performed over the determination of the detailed training needs and equipment requirements with regards to the Full Flight Simulator. The said research was conducted in collaboration with the officers of the Police Aviation Board in the High Command of the Police Headquarters as well as the operators of the counter terrorism sub-units of Polish Police Forces.
Analiza potrzeb szkoleniowych załóg policyjnych śmigłowców wielozadaniowych Black Hawk S70i służących w polskiej Policji stała się impulsem do podjęcia próby budowy systemu symulacyjnego w ramach projektu badawczo-rozwojowego finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju pt. „Symulator Śmigłowcowy Lotnictwa Policyjnego”, składającego się z trzech komponentów, tj. stanowiska szkoleniowego dla pilota (kokpit), stanowiska dla ładowacza, stanowiska szkoleniowego dla policjantów ćwiczących operacje zrzutu. Symulator powinien umożliwić przećwiczenie różnych sytuacji awaryjnych, co w rezultacie pozwoli na przygotowanie załóg i personelu technicznego w pełnym zakresie do wykonywania zadań w zakresie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych Zastąpienie ćwiczeń rzeczywistych szkoleniami w środowisku wirtualnym przyczyni się do zmniejszenia kosztów ponoszonych przez Policję oraz zwiększenia bezpieczeństwa osób uczestniczących w działaniach pozostających w zakresie przedmiotowym tych szkoleń. W artykule przedstawiono założenia projektowe wynikające m.in. z interdyscyplinarnych badań nad określeniem szczegółowych potrzeb szkoleniowych i wymagań sprzętowych w odniesieniu do pełnego symulatora lotu. Badania te zostały przeprowadzone we współpracy z funkcjonariuszami Zarządu Lotnictwa Policji w Komendzie Głównej Policji oraz operatorami pododdziałów antyterrorystycznych polskiej Policji.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00