Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelling of the acoustic wave scattering on the aircraft surface using the boundary element method

Tytuł:
Modelling of the acoustic wave scattering on the aircraft surface using the boundary element method
Autorzy:
Nowicki, Dawid
Suder-Dębska, Katarzyna
Czajka, Ireneusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/24201977.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Politechnika Poznańska. Instytut Mechaniki Stosowanej
Tematy:
sound localization
boundary element method
sound scattering
noise
aircraft
Smart Acoustics
lokalizacja dźwięku
metoda elementów brzegowych
rozproszenie dźwięku
hałas
samolot
Źródło:
Vibrations in Physical Systems; 2023, 34, 1; art. no. 2023107
0860-6897
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Sound localization tools are important in the environmental protection and the human searches. The article is one of the stages of the implementation of the concept of using aircraft to localize sound sources. The use of a fixed-wing aircraft instead of a multirotor would increase the total flight time, and expand the surveyed area. It is important to determine the most favourable positions of the receivers on the surface of the aircraft. The scattering effects of the sound waves coming from the ground source and aircraft engine on the acoustic field on the aircraft surface are not homogeneous. In the article the authors present the modelling of the scattering of the sound waves over the airplane surface with the usage of boundary element methods. After determining the effects from the sound source on earth and from the aircraft engine the conclusion was made, that the influence from the engine noise is greater than that from the ground source, and in order to localize the low amplitude signals, the aircraft need to glide. Considering only the effects of the ground source, the optimal areas for the microphones placement were determined.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies