Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Health behaviors and the experience of vocal difficulties among students and teachers

Tytuł:
Health behaviors and the experience of vocal difficulties among students and teachers
Zachowania zdrowotne a doświadczanie trudności głosowych wśród studentów i nauczycieli
Autorzy:
Guzy, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/24200975.pdf
Data publikacji:
2022-12-16
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Tematy:
emisja głosu
zachowania zdrowotne
trudności głosowe nauczycieli
trudności głosowe studentów
profilaktyka
voice emission
health behavior
teachers’ voice difficulties
students’ voice difficulties
prevention
Źródło:
Logopedia Silesiana; 2022, 11, 2; pp. 1-19: English language version; pp. 20-38: Polish language version
2300-5246
2391-4297
Język:
wiele języków
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the results of research on health-related behaviors and the experience of subjective vocal ailments by students (n = 208) and teachers (n = 120). The procedure used the VHI (Voice Handicap Index) test to measure the level of voice disability and the IZZ test (Health Behavior Index) to measure the categories of health behaviors in the field of: correct eating habits, preventive behavior, positive mental attitude and health practices. Data from structured interview sheets were also used. In the case of teachers, there were statistically significant relationships between the results of the VHI test and correct eating habits, and between preventive behaviors. Among the studied students, a smaller number of statistically significant correlations between the occurrence of subjective vocal ailments and health habits was noted.

W artykule zaprezentowano wyniki badań nad zachowaniami zdrowotnymi oraz doświadczaniem subiektywnych dolegliwości głosowych w grupie studentów (n=208) oraz nauczycieli (n=120). W postępowaniu wykorzystano test VHI (Voice Handicap Index) do pomiaru poziomu niepełnosprawności głosu oraz test IZZ (Indeks Zachowań Zdrowotnych) do pomiaru kategorii zachowań zdrowotnych w zakresie: prawidłowych nawyków żywieniowych, zachowań profilaktycznych, pozytywnego nastawienia psychicznego oraz praktyk zdrowotnych. Wykorzystano również dane z arkuszy wywiadów ustrukturyzowanych. W przypadku nauczycieli zanotowano istotne statystycznie zależności pomiędzy wynikami testu VHI a prawidłowymi nawykami żywieniowymi oraz pomiędzy zachowaniami profilaktycznymi. Wśród badanych studentów odnotowano mniejszą liczbę istotnych statystycznie zależności w tym zakresie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies