Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Evaluation methods of the impact of motorization on the quality of the atmospheric air

Tytuł:
Evaluation methods of the impact of motorization on the quality of the atmospheric air
Autorzy:
Skrętowicz, M.
Sitnik, L.
Każmierczak, A.
Magdziarz-Tokłowicz, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/242005.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
vehicle
exhaust emission
ecology
road transport
combustion engines
air pollution
Źródło:
Journal of KONES; 2014, 21, 4; 445-452
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The automotive industry is one of the fastest developing branches in the world. From year to year on the roads appear more and more cars. In the modern vehicles, better and more efficient technologies reducing exhaust emission are applied. However, the cars are still the leading source of air pollution, especially in towns and cities. Car exhaust gases have adverse effect on the human health, because they form so-called “low emission”. It means that they are released into the troposphere at the people living height. As a result, people are exposed to the direct and long-lasting contact with the fumes. Therefore, precise assessment is very important to the vehicles’ impact on the quality of the atmospheric air. The review of the evaluation methods of the impact of vehicles on the air quality was presented in the paper, with special regard to the mathematical dispersion modelling of the exhaust gases. In particular, NOx emission by sector in Poland, changing NOx emissions from road transport in Poland in the years 2000-2009 with regard to the change in the number of cars, vertical cross-section of a typical symmetric urban street canyon are presented in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies