It is well known that the component proportion of gasoline varies depending on the extraction time of crude oil
and the production country. Of course, there are effects of the engine performance and the emission on a little. So it is
necessary to examine the effects of multi component fuel on the combustion characteristics and emissions. This study
aims to examine the effects of fuel composition on the fuel properties and emission characteristics (HC, CO, NOx,
etc.) by using multi component fuels in a small gasoline engine. Multi component fuels (model fuel) mixed with plural
hydrocarbon compounds was used as fuel. The two kinds of main component fuel were used for the test base fuel (50
vol% Iso-Octane and 25-vol% Toluene). The other addition fuels were selected pure fuel (10 kinds of fuel: Iso-Octane,
Toluene, Pentane, Hexane, Heptane, Octane, Di-Isobutylene, Methyl cyclohexane, P-Xylene, Ethanol), it was mixed
25 -vol% in the base fuel. The main conclusions are as follows, 1) The HC emissions decrease with increasing the
evaporation velocity of addition fuels for normal chain paraffin. 2) The CO emissions monotonically decrease with
increasing excess air ratio by using multi component fuels. 3) It is possible to control the HC, CO and NOx emissions
by using the fuel of 25-vol% ethanol addition for a small gasoline engine.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00