In the assessment of slope stability, the vertical component of acceleration is commonly neglected.
However, signal analyses performed on a large number of acceleration time histories
have revealed that the vertical peak ground acceleration can be as high as the horizontal one.
In this paper, a method of slope stability analysis regarding the vertical component of acceleration
is proposed. It considers a rigid body system affected by the acceleration time histories
in both horizontal and vertical directions. In a general case, the strength of the contact between
acceleration components is time dependent. Parametric analysis was performed on the basis of
cyclic harmonic loading, assuming a safety criterion in the form of permanent displacement.
The results, for both harmonic and real acceleration time histories, were compared with the
results of the commonly used Newmark’s sliding block approach, which revealed significant
differences in permanent displacements calculated by the two methods.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00