Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effect of an acetonized pyrolysis oil recycled from spent-car tires on coal flotation performance

Tytuł:
Effect of an acetonized pyrolysis oil recycled from spent-car tires on coal flotation performance
Autorzy:
Hasanizadeh, Iman
Khoshdast, Hamid
Rahmanian, Ahmad
Asgari, Kaveh
Hassanzadeh, Ahmad
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/24085875.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Politechnika Wrocławska. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej
Tematy:
coal flotation
acetonized pyrolysis oil
ash rejection
experimental design
interaction effect
Źródło:
Physicochemical Problems of Mineral Processing; 2023, 59, 2; art. no. 163109
1643-1049
2084-4735
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper, an extended Historical Data (HD) design was applied for evaluating the effect of an acetonized pyrolysis oil (PO) produced by pyrolysis of spent-car tires in coal. Experimental and statistical analyses were applied for examining the influence of some operating variables such as concentration of diesel oil (0, 10, and 20 L/t), pine oil (0.55, 0.1, and 1 L/t), and the pyrolysis oil (0, 10, and 20 L/t) as well as solid content of pulp (5, 10, and 15% (w/w)) on the yield and ash content of final concentrate. Fourier Transform Infrared Spectroscopy (FTIR) measurements showed that PO contained hydroxyl, aldehyde, aliphatic, and aromatic compounds. Based on the results of Analysis of Variance (ANOVA), the main effect of all variables, except concentration of pine oil, on the flotation responses were found significant. Batch flotation experimental results indicated that using pyrolysis oil resulted in a 2% increase in ash content and a 35% decrease of the yield, through a nonlinear trend. The curved behavior of flotation measures was due to the possible competitive adsorption between PO and diesel oil and nonselective interaction between pyrolysis oil and other reagents. The negative effect of PO on coal flotation efficiency was also ascribed to the interaction between hydrophilic groups in PO structure and the oxide nature of non-combustible materials of coal particles.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies