Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Projektowanie i badania ładunku napędowego silnika startowego imitatora celu powietrznego ICP-G

Tytuł:
Projektowanie i badania ładunku napędowego silnika startowego imitatora celu powietrznego ICP-G
Designing and testing of the rocket boost motor propelling charge for the aerial target imitator
Autorzy:
Nowicki, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/236077.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia
Tematy:
ładunki napędowe
pociski bojowe
imitatory
propulsion charges
missiles
imitators
Źródło:
Problemy Techniki Uzbrojenia; 2008, R. 37, z. 105; 53-60
1230-3801
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono metodę projektowania ładunku napędowego silnika pocisku rakietowego typu polowego. Pokazano praktyczne zastosowanie tej metody. Na przykładzie silnika startowego imitatora celu powietrznego ICP-G, przeznaczonego do prowadzenia badań strzelaniem rakiet przeciwlotniczych, pokazano krok po kroku sposób projektowania (obliczania) ładunku. Podano kryteria doboru masy prochowej, z której został wykonany ładunek napędowy, a następnie przedstawiono przesłanki i zależności umożliwiające na wstępnym etapie projektowania imitatora określenie, bardzo zbliżonych do docelowych, parametrów konstrukcyjnych ładunku napędowego i silnika. Przedstawiono określone przez autora kryterium stabilnej pracy silnika z ładunkiem rurowym. Przedstawiono także wyniki badań stacjonarnych silnika na hamowni oraz badań poligonowych imitatora strzelaniem, potwierdzające praktyczną przydatność tej metody przy balistycznym projektowaniu silników rakietowych na paliwo stałe.

A designing method for the propelling charge of the rocket motor designated to operate in field conditions is presented in the paper. A practical application of the method is described on the example of the boost motor of the aerial target imitator which is used to live firing of short range antiaircraft missiles. The criteria for the selection of powder mixture of the propelling charge and also the designing specifications of this charge and rocket motor are given. The condition of a stable operation of a motor with the hollowed cylinder charge is also included. Test results of the motor at the stationary test bed and at the live firing on the range are presented to prove the effectiveness of this method for designing solid propellant rocket motors for missiles having a ballistic trajectory.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies