Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania teoretyczno-doświadczalne zapalnika programowanego liczbą obrotów własnych pocisku

Tytuł:
Badania teoretyczno-doświadczalne zapalnika programowanego liczbą obrotów własnych pocisku
Theoretical-experimental research of a fuze programmable by number of own round rotations
Autorzy:
Gacek, J.
Jączek, G.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/234701.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia
Tematy:
zapalniki parametryczne
wyznaczanie obrotów własnych pocisku
zliczanie obrotów
geomagnetyzm
parametric fuze
own round rotation detection
counting revolutions
geomagnetism
Źródło:
Problemy Techniki Uzbrojenia; 2011, R. 40, z. 117; 133-140
1230-3801
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono koncepcję zapalnika parametrycznego programowanego liczbą obrotów własnych pocisku na torze lotu. Omówiono różnice pomiędzy klasyczną metodą programowania zapalników za pomocą czasu i proponowaną metodą polegającą na podaniu liczby obrotów, po której zapalnik powinien zadziałać. Scharakteryzowano zjawiska i wielkości fizyczne związane z lotem pocisku w atmosferze. Wyszczególniono wymagania, jakim powinien odpowiadać czujnik aby zapewnić niezawodne wyznaczanie obrotów własnych pocisku w różnych warunkach lotu. Uzasadniono wybór czujnika pola magnetycznego Ziemi możliwego do zastosowania w rozpatrywanym zapalniku oraz podano podstawowe charakterystyki techniczne czujnika. Przedstawiono budowę zapalnika ze szczegółowym opisem zasady działania układu elektronicznego wykrywającego zmianę położenia zapalnika względem pola magnetycznego ziemi.

The paper presents the conception of a parametric fuze programmable by number of own round rotations on the flight trajectory. There is discussed the difference between the classical method of programming fuzes using time and proposed method using the number of rotations after which the fuze should work. There are characterized phenomena and the physical parameters connected with flight of the round in the atmosphere. The paper specifies requirements to be fulfilled by the sensor to provide reliable detection of the round own rotations in different flight conditions. The selection of the Earth's magnetic field sensor as a sensor for the examined fuze was substantiated and basic technical characteristic of the sensor was stated. The paper presents design of the fuze including detailed description of the principle of the electronic system detecting the change in the position of the fuse against the magnetic field of the Earth.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies