Due to increasing competition and market saturation, textile companies try to find new solutions to attract customers. Companies propose new materials, reorganize distribution strategies and develop interactive communication. Producers, distributors and retailers of textile products have also started to implement alternative strategies like sensory strategy. However, the study showed that the influence of the senses on the purchase behaviour of the consumer and their perception of textile products is not high. As was proved in the study, men and women do not perceive and react equally to sensory cues in the choice and evaluation of textile products. Contrary to female respondents, male purchase behaviour was not explained by either emotional or cognitive variables. Therefore it is suggested that the design and implementation of the sensory strategy should be more focused on the female rather than male target group due to their higher sensitivity to sensory stimuli.
Rosnąca konkurencja oraz nasycenie rynku sprawiają, iż przedsiębiorstwa z branży odzieżowej poszukują nowych rozwiązań umożliwiających utrzymanie lub wzrost wartości sprzedaży. Przedsiębiorstwa z branży odzieżowej proponują nowe materiały, nowe strategie dystrybucji oraz wykorzystują nowe narzędzia komunikacji. Producenci i dystrybutorzy produktów odzieżowych poszukują także alternatywnych rozwiązań, jak wykorzystanie strategii sensorycznej, wywodzącej się z koncepcji marketingu zmysłów. Przeprowadzone badania pokazują, iż wpływ zmysłów na zachowania zakupowe konsumentów jest niewielki, zwłaszcza w przypadku zwiększania ilości bodźców sensorycznych. Analiza wyników badań potwierdziła, iż reakcje kobiet i mężczyzn, poddanych bodźcom sensorycznym, podczas wyboru i oceny produktów odzieżowych są różne. Dlatego też działania związane z planowaniem i wdrażaniem strategii sensorycznej powinny być bardziej skoncentrowane na grupie docelowej jaką są kobiety, ze względu na ich wrażliwość na bodźce.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00