Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Opportunities and Conditions for the Development of Green Entrepreneurship in the Polish Textile Sector

Tytuł:
Opportunities and Conditions for the Development of Green Entrepreneurship in the Polish Textile Sector
Szanse i uwarunkowania rozwoju zielonej przedsiębiorczości w polskim sektorze tekstylnym
Autorzy:
Burzyńska, D.
Jabłońska, M.
Dziuba, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/233351.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Biopolimerów i Włókien Chemicznych
Tematy:
textile industry
green entrepreneurship
innovations
European Union
przemysł włókienniczy
zielona przedsiębiorczość
innowacje
Unia Europejska
Źródło:
Fibres & Textiles in Eastern Europe; 2018, 2 (128); 13-19
1230-3666
2300-7354
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Green entrepreneurship is an important phenomenon from the point of view of economic development. However, the topic has not been sufficiently analysed and knowledge in this area is not systematised. Supporting the development of green enterprises and increasing the resilience of the economy and natural ecosystems requires a more in-depth analysis of the conditions and factors that influence the development of green entrepreneurship. Green (or ecological) entrepreneurship is closely related to the textile sector, which should be particularly interested in the introduction of various types of eco-innovations that reduce or prevent negative environmental impacts while contributing to the achievement of competitive advantage and profitability. The textile sector is focused on sustainability issues - both in terms of environmental protection and global social responsibility. The goal of this paper is to organise knowledge on the phenomenon of green entrepreneurship and to analyse the prospects of its development in the light of opinions of Polish textile industry entrepreneurs. For this purpose, a survey was conducted on 56 Polish companies from the textile industry. The results obtained indicate that Polish textile industries are interested in implementing all kinds of eco-innovations concentrated in the so-called environmental management system, which should become part of any organisation in the sector analysed. The paper is divided into three main parts. In the first part the phenomenon of green entrepreneurship is characterised. Then the methodology of the survey is presented. The final part is a presentation of results of the survey conducted in Polish textile industry enterprises.

Zielona przedsiębiorczość jest istotnym zjawiskiem z punktu widzenia rozwoju gospodarki, jednakże nie jest w sposób dostateczny zbadana, a wiedza z tego zakresu jest nieuporządkowana. Wspieranie rozwoju ekologicznych przedsiębiorstw oraz zwiększenie odporności gospodarki i naturalnych ekosystemów wymaga bardziej dogłębnej analizy warunków i czynników, które wpływają na rozwój zielonej przedsiębiorczości. W związku z powyższym zielona przedsiębiorczość (lub ekologiczna) ściśle wiąże się z sektorem tekstylnym, który szczególnie powinien być zainteresowany wprowadzeniem różnego rodzaju innowacji ekologicznych, które zmniejszają negatywne oddziaływanie na środowisko naturalne lub zapobiegają im, a jednocześnie przyczyniają się uzyskania przewagi konkurencyjnej oraz zysku. Sektor tekstylny i odzieżowy charakteryzuje orientacja na kwestie zrównoważenia – zarówno jeśli chodzi o ochronę środowiska i globalną odpowiedzialność społeczną. Konsument jest coraz bardziej świadomy śladu, jaki dana działalność pozostawia w środowiskowego, a konkretne rynki przemysłowe przyciągają innowacje. Celem artykułu była próba uporządkowania wiedzy dotyczącej zjawiska zielonej przedsiębiorczości oraz analiza perspektyw jego rozwoju w świetle opinii polskich przedsiębiorców z branży tekstylnej. Artykuł podzielono na trzy zasadnicze części. W pierwszej scharakteryzowano zjawisko zielonej przedsiębiorczości, następnie zaprezentowano metodologię przeprowadzonego badania. Ostatnia część w całości obejmuje prezentacje wyników badania ankietowego na polskich przedsiębiorstwach z branży tekstylnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies