Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessing the Impact of the Current Financial and Economic Downturn on the Textile and Apparel Industry in Poland

Tytuł:
Assessing the Impact of the Current Financial and Economic Downturn on the Textile and Apparel Industry in Poland
Ocena wpływu obecnego kryzysu gospodarczego i finansowego na producentów wyrobów tekstylnych i odzieży w Polsce
Autorzy:
Pomykalski, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/232767.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Biopolimerów i Włókien Chemicznych
Tematy:
textile industry
apparel
management
financial analysis
crisis
przemysł tekstylny
przemysł odzieżowy
zarządzanie
analiza finansowa
kryzys gospodarczy
Źródło:
Fibres & Textiles in Eastern Europe; 2013, 5 (101); 13-18
1230-3666
2300-7354
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the long run a company can outperform rivals only if it can identify and establish a difference that it can preserve; in the short and medium run managers need to respond to a changing environment to preserve its growth capacities and exploit opportunities. Both external and internal factors affect the financial standing of companies operating in the textile sector. The current, extended economic downturn is slowly changing the environment. Managers need to take that into account by making appropriate changes in strategy and operations. In this study the author provides an analysis of economic and financial changes and an assessment of their impact on Polish textile companies. The article focuses on managers’ response to current changes resulting from the financial crisis and on-going changes in increasingly competitive markets.

W czasie kryzysu gospodarczego decyzje menedżerów i wyniki przedsiębiorstw często tłumaczy się efektami kryzysu. Niewątpliwie kryzys zapoczątkowany na rynkach finansowych w 2008 roku zmienia warunki funkcjonowania producentów tekstyliów i odzieży. W analizach ukierunkowanych na tworzenie strategii nie powinno się jednak zapominać o długoterminowych tendencjach i zmianach, zapoczątkowanych na długo przed obecnym kryzysem. Niechętni ryzyku inwestorzy, poszukujący wysokich stóp zwrotu z inwestycji zwracają uwagę na bieżącą rentowność przedsiębiorstw, stabilność zysku oraz strukturę finansowania. Autor analizuje rentowność kapitału własnego producentów tekstyliów oraz odzieży wykorzystując zbiorcze dane Głównego Urzędu Statystycznego oraz wybranych przedsiębiorstw korzystając z klasycznego modelu du Ponta. Wyniki branży wskazują na bardziej stabilną rentowność malejącej liczby producentów tekstyliów i pogarszającą się konkurencyjność producentów odzieży. Wyniki indywidualnych przedsiębiorstw wskazują na możliwości dostosowania do warunków bieżącego spowolnienia jak i trendów długoterminowych, co podkreśla znaczenie przyjęcia właściwej strategii.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies