Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Preliminary study of hot mix asphalt containing water treatment and sewage sludge

Tytuł:
Preliminary study of hot mix asphalt containing water treatment and sewage sludge
Autorzy:
Bastidas-Martínez, J. G.
Camapum de Carvalho, J.
Lucena, L. C.
Farias, M. M.
Rondón-Quintana, H. A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/230585.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
osad
uzdatnianie wody
osad ściekowy
wypełniacz mineralny
mieszanka asfaltowa gorąca
water treatment
sludge
sewage sludge
mineral filler
hot mix asphalt
Źródło:
Archives of Civil Engineering; 2020, 66, 1; 225-240
1230-2945
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Throughout the world, considerable quantities of water treatment sludge (WTS) and sewage sludge (SS) are produced as waste. This study assessed in the laboratory, the possibility to use both waste products when they are incorporated as filler at 1% with relation to the total mass of a hot mix asphalt - HMA. To this end, both waste products were initially reduced to ash through a calcination process. Resistance tests under monotonic load (Marshall and indirect tension tests), and cyclic load (resilient modulus test) were applied on mixes that contained WTS and SS. Besides, moisture damage (modified Lotmman test), and abrasion (Cantabro) resistance were assessed. An analysis of variance (ANOVA) test was performed in order to verify if the results are statically equal or not to those of the control HMA. As a general conclusion, it is reported that both materials show a resistance increase under monotonic load and higher stiffness under cyclic load (cohesion) when they are incorporated into the mix as filler despite the fact that the asphalt content used was less than the control mix. However, some problems are observed associated with moisture damage resistance, and friction wear (adherence).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies