Kompetencje społeczne kadry dowódczej w strukturach zhierarchizowanych – przykład Sił Zbrojnych RP Social competences of the command staff in hierarchical structures – the example of the Polish Armed Forces
Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie problematyki kompetencji społecznych w strukturach Sił Zbrojnych RP i dyskusji jej dotyczącej. W opracowaniu starano się przedstawić najistotniejsze zagadnienia dotyczące kompetencji społecznych kadr dowódczych Sił Zbrojnych RP na podstawie przeprowadzonych badań własnych. W pierwszej części artykułu zaprezentowano istotę i rangę kompetencji społecznych w pracy z ludźmi. W głównym nurcie pracy zostały zaprezentowane wyniki badań, w których zademonstrowano poziom posiadanych i oczekiwanych kompetencji społecznych w samoocenie badanych dowódców. W wyniku przeprowadzonej analizy wskazano na występującą lukę kompetencyjną kadry dowódczej Sił Zbrojnych RP wymagającą doskonalenia. Największą potrzebę systematycznego doskonalenia posiadanych kompetencji respondenci przedstawili w zakresie: przewodzenia, budowania dobrych relacji z ludźmi i pracy zespołowej, kierowania konfliktami, do-świadczenia zawodowego i motywowania podwładnych.
The purpose of this article is to present and discuss the issue of social competences in the structures of the Polish Armed Forces. This article seeks to present the most important issues concerning the social competence of the armed forces’ personnel on the basis of their own research. The first part of the article presents the essence and importance of social competence in working with people. In the mainstream of the article, the results of studies were presented, which indicated the level of social competence possessed and expected in the self assessment of the commanders tested. The analysis identified a competence gap in the command staff of the Polish Armed Forces that needed to be improved. The greatest need to systematically improve their competences was identified in the following areas: leadership, building good relationships with people and teamwork, conflict management, work experience and motivating subordinates.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00