Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategia budowania relacji w przedsiębiorstwie sieciowym

Tytuł:
Strategia budowania relacji w przedsiębiorstwie sieciowym
The relationship building strategy in network organization
Autorzy:
Johann, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/228451.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Tematy:
przedsiębiorstwo sieciowe
strategia sieciowa
zdolności relacyjne
planowanie strategiczne
network organization
network strategy
relational capabilities
strategic planning
Źródło:
Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego; 2013, 1; 133-136
0867-793X
2719-3691
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jednym z charakterystycznym zjawisk współczesnej gospodarki są procesy tworzenia i rozwoju sieci już istniejących. W obecnych warunkach powstaje coraz więcej podmiotów powiązanych ze sobą więziami kooperacyjnymi, które tworzą różnorodne sieciowe formy organizacyjne. Współpraca sieciowa umożliwia przedsiębiorstwom rozwój zdolności relacyjnych, które mogą stanowić istotne źródło przewagi konkurencyjnej, a ich znaczenie powinny odzwierciedlać decyzje strategiczne podejmowane w przedsiębiorstwie.

Today’s business environment consisting of network organizations with growing number of links and interdependencies between companies changes an approach to management. Traditional firm-centric strategies should be complemented by network strategies, since competition increasingly occurs between networks replacing competition between firms. Core competencies also look different from network perspective. The competencies that are important are no longer the ones a company owns, but rather the ones a company can connect to. In order to gain a competitive advantage, it is necessary to create a competitive network which requires developing relationships with customers and other groups of stakeholders. Thus, the necessity of building long-term relationships with the company’s stakeholders should be reflected in the strategy formulation process, including: the mission statement, strategic objectives, as well as plans and programs designed for all firm’s departments.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies