Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Organizacja ochrony konkurencji i konsumentów w Polsce

Tytuł:
Organizacja ochrony konkurencji i konsumentów w Polsce
Organization of rivalry and consumer protection in Poland
Autorzy:
Karpiuk, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/228059.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Tematy:
interesy konsumentów
uczciwa konkurencja
jakość obrotu konsumenckiego
customer protection
market quality improvement
Źródło:
Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego; 2010, 2; 133-139
0867-793X
2719-3691
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł obejmuje problematykę dotyczącą podmiotowego aspektu funkcjonowania struktury ochrony konkurencji i konsumentów. Obok instytucjonalnego podejścia do zagadnień związanych z zabezpieczaniem interesów konsumentów i przestrzeganiem uczciwej konkurencji, podnosi się również kwestie związane z zadaniami i kompetencjami poszczególnych podmiotów działających w systemie ochrony konkurencji i konsumentów. Podstawowe znaczenie z punktu widzenia jakości konkurowania posiada administracja rządowa, w szczególności Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jako organ centralny, nie bez znaczenia jest również działalność rządowej administracji niezespolonej (dyrektorzy delegatur Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), samorządu terytorialnego, czy organizacji konsumenckich, jako form organizowania się społeczeństwa obywatelskiego. Aktywność na rynku wszystkich tych podmiotów przyczynia się do poprawy jakości obrotu konsumenckiego.

The article touches the problem of rivalry and consumer protection’s subjective working. Apart from institutional attitude to the question of customer dealings’ security and compliance with the rules of upstanding rivalry, the problems of tasks and competences of individual subjects working in the system of rivalry and customer protection are also being touched. The most important is governmental administration, mainly the Minister of the Department of Rivalry and Customer Protection, as the central organ, very significant role is also being played by uncompelled governmental organizations (the executives of representation of the Department of Rivalry and Customer Protection), the territorial governments, or customer organizations, which are forms of social activities. The activity of all these subjects plays a vital part in stock market’s quality’s improvement.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies