As many other industrial environments, the railway
electromagnetic environment is characterized by a large number
of electromagnetic signals and disturbances. Among these,
transient signals, with high energy level and wide frequency
spectrum, represent an important threat to different signaling
subsystems. In this paper, a new methodology dedicated to the
detection and the characterization of the transient disturbances is
presented. Based on a flexible and adjustable time-frequency
analysis, this methodology is used to evaluate the impact of
transient disturbances on a ground-to-train radio communication.
A test bench was developed in order to validate the results of this
evaluation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00