Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Contributions toward Understanding the Acquisition of Eight Aspects of Vocabulary Knowledge

Tytuł:
Contributions toward Understanding the Acquisition of Eight Aspects of Vocabulary Knowledge
Autorzy:
Hartshorn, K. James
Surer, Aylin
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/22446735.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Tematy:
second language vocabulary acquisition
aspects of word knowledge
implicational scaling
Źródło:
Theory and Practice of Second Language Acquisition; 2023, 9, 2; 1-31
2450-5455
2451-2125
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
With the intent of adding to the literature leading toward a more complete theory of second language vocabulary acquisition, this study elicited accuracy data from 110 ESL learners ranging from novice high to advanced low on 64 words randomly selected in the 2K–3K range of Corpus of Contemporary American English (COCA) (32 verbs, 24 nouns, 8 adjectives) covering eight aspects of word knowledge. These included spelling based on hearing the spoken form, selecting collocations based on the written form, pronunciation based on the written form, selecting inflections based on the written context, selecting the definition based on hearing the spoken form, selecting the written definition based on the written form, selecting appropriate derivations based on the written form, and selecting the written form based on the written definition. ANOVA results show accuracy levels varied across word knowledge aspects and that implicational scaling was possible with some but not all aspects of word knowledge examined simultaneously. In aggregation with other current and future studies, this has important implication for developing L2 vocabulary acquisition theory.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies