Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Context-related Beliefs about L2 Language Learning and Teaching of the Millennial Pre-service EFL Teachers as a Prognosis for Future Classroom Actions

Tytuł:
Context-related Beliefs about L2 Language Learning and Teaching of the Millennial Pre-service EFL Teachers as a Prognosis for Future Classroom Actions
Autorzy:
Szyszka, Magdalena
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/22446697.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Tematy:
pre-service language teachers
beliefs
language teaching
language learning
Źródło:
Theory and Practice of Second Language Acquisition; 2023, 9, 1; 1-20
2450-5455
2451-2125
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The qualitative study presented in this paper aimed to collect beliefs about learning and teaching English as a foreign language (EFL) from individual representatives of the generation frequently referred to as the millennials. The participants were 47 pre-service EFL trainee teachers from four socio-cultural contexts: Finnish, Israeli, Polish, and Spanish. Their voices have been considered because beliefs are dynamically related to actions and soon the millennial EFL teachers may implement them in the course of their teaching. The contextual approach, followed in this research, provided opportunities for discussing similarities and differences in the beliefs of Finnish, Israeli, Polish, and Spanish pre-service teachers. The identified similarities lead to outlining a tentative picture of a universal, future, post-pandemic EFL classroom.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies