Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The use of Beneish M-scores to reveal creative accounting: evidence from Slovakia

Tytuł:
The use of Beneish M-scores to reveal creative accounting: evidence from Slovakia
Autorzy:
Durana, Pavol
Blazek, Roman
Machova, Veronika
Krasnan, Miroslav
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/22443167.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Instytut Badań Gospodarczych
Tematy:
Beneish model
creative accounting
earnings management
ROC curve
Źródło:
Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy; 2022, 17, 2; 481-510
1689-765X
2353-3293
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Research background: In creative accounting, the primary goal of every enterprise is to increase and strengthen its market position. Over the years, manipulation of financial statements has also reached the territory of Central European countries, including the Slovak Republic. Therefore, an analysis was conducted to identify enterprises that handle accounting. This article focuses specifically on Sector A: agriculture, forestry, and fisheries. Purpose of the article: The aim of the article was to reveal the creative accounting practices of a sample of enterprises operating in the Slovak business environment in a sector using the Beneish model. Methods: The Beneish model was used to calculate the manipulation of enterprises? financial statements. Both variants, that is, the 5-parameter model and 8-parameter model, were used for the calculation. The results of these models were plotted using graphs and receiver operating characteristic (ROC) curves. Findings & value added: Based on the use of both variants of the Beneish model, it was proven that enterprises in the analyzed sector use the possibility of manipulating financial statements. The added value of the article is the detection of the use of creative accounting in a specific sector, which makes the study original in its application and space-time orientation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies