Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Simulation analysis of CO2 emission for different land use development schemes

Tytuł:
Simulation analysis of CO2 emission for different land use development schemes
Analizy symulacyjne emisji CO2 dla różnych scenariuszy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym
Autorzy:
Szarata, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/224355.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
transport system of the city
CO2 emissions
spatial planning
Krakow agglomeration
simulation model
system transportu w mieście
emisja CO2
zagospodarowanie przestrzenne
aglomeracja krakowska
model symulacyjny
Źródło:
Archives of Transport; 2012, 24, 4; 579-591
0866-9546
2300-8830
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study demonstrates possibility of simulation software application to modeling level of CO2 emission as a result of different land use development scenarios as well as different level of private and public transport investments in the city. Application of simulation software Visum and four stage approach for transportation model of Krakow agglomeration gives detailed information about influence of different policy directions onto CO2 emission in the city. This paper is focused rather on estimation of the vehicle kilometer travelled (VKT) then on modeling emission procedure and shows effects of different assumptions in planned transportation policy on emission level.

W artykule przedstawiono wyniki analiz symulacyjnych mających na celu sprawdzenie, jak zmiany w zagospodarowaniu przestrzennym wpłyną na poziom emisji dwutlenku węgla. Wykorzystano tutaj model symulacyjny aglomeracji krakowskiej wraz z prognozami. Modele prognostyczne zostały sporządzone dla trzech scenariuszy rozwoju miasta, parametryzowane przez różne rozmieszczenie zmiennych objaśniających model potencjałów ruchotwórczych (dane demograficzne, liczba miejsc pracy itp.). Dla każdego ze scenariuszy wyznaczono pracę przewozową, a następnie oszacowano poziom emisji CO2. W drugiej części referatu przedstawiono wpływ różnych wariantów rozwoju systemu transportu na pracę przewozową i w efekcie na poziom emisji CO2 . W analizach uwzględniono pełne ujęcie czterostadiowe ze szczególnym uwzględnieniem podziału zadań przewozowych (zastosowano tutaj model potęgowy, kalibrowany przy wykorzystaniu układu wnioskowania rozmytego).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies