Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numerical research of positioning process of unit loads by system of oblique friction force fields

Tytuł:
Numerical research of positioning process of unit loads by system of oblique friction force fields
Badania numeryczne procesu pozycjonowania ładunków jednostkowych układem skośnych pól sił tarcia
Autorzy:
Piątkowski, T.
Sempruch, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/224263.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
badania numeryczne
proces pozycjonowania ładunków
tarcie
modelling
friction
positioning precision
Źródło:
Archives of Transport; 2010, 22, 3; 337-347
0866-9546
2300-8830
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the paper, the authors present a proposal for modelling the process of positioning of a stream of unit loads in axis of conveyor (e.g. belt conveyor, roller conveyor) realized by means of two directionally-oriented friction force fields. It was accepted during modelling, that the positioning process of loads is aided by additional zone of friction (introduced between oblique friction force fields) forcing the objects motion in accordance with direction of transportation velocity of conveyor. The purpose of presented research is assessment of influence of the constructional and exploational parameters of roller manipulator on positioning precision of unit loads.

W artykule przedstawiono propozycję modelowania przebiegu procesu pozycjonowania strumienia ładunków jednostkowych w osi przenośnika (np. taśmowego, rolkowego) układem dwóch kierunkowo zorientowanych pól sił tarcia. Podczas modelowania przyjęto, iż proces pozycjonowania ładunków wspomagany jest przez dodatkową strefę tarcia (wprowadzoną pomiędzy skośne pola sił tarcia) wymuszającą ruch ładunków zgodnie z kierunkiem prędkości unoszenia przenośnika. Zadaniem prowadzonych badań jest określenie wpływu parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych manipulatora rolkowego na precyzję pozycjonowania potoku ładunków.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies