The cement nude, the (h)ero(tic)ism of the working class – the artistic programme of outdoor sculptures on the Black Sea littoral and the pro-natal, pro-family policies under communism
The cement nude, the (h)ero(tic)ism of the working class – the artistic programme of outdoor sculptures on the Black Sea littoral and the pro-natal, pro-family policies under communism
Controlled eroticization of the proletariat through pro-natal policies was an almost unnoticed facet of the programme of iconographic public works displayed in exceptional locations throughout the newly-built resorts along Romania’s Black Sea shore. Never previously studied on its own merits, this artistic programme of open-air sculptures that begun in the Romanian Popular Republic and continued in the Romanian Socialist Republic needs to be understood and contextualized, by way of interdisciplinary instruments, against a broader post-Eastern approach that goes beyond the established methodologies of art history.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00