The article presents different methods of estimating DHV, including traditional Factor Approach, developed Regression Models and Artificial Neural Networks models. As explanatory variables: quantitative variables (AADT and the share of heavy vehicles) as well as qualitative variables (the cross-section, roads class, nature of the area, the profile of seasonal variations, region of Poland and the nature of traffic patterns) were used. In addition, the results of preliminary analyses of the DHV estimates based on the maximum hourly volume derived from a few hours traffic measurement on weekdays where there is the greatest share of hours with the highest traffic volume in the year were presented. On the basis of comparisons of the presented methods, Multiple Regression Model was identified as the most useful.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00