The paper presents analyses results of PRT vehicle driveability in a ¼ scale conducted with the application of a simulation model for a straight line driving conditions and when driving on a curve. The results of the present work will be used in the analysis of a physical motion model in a laboratory stand reflecting a railway system of the stand. The paper discusses the first stage of research in the process of virtual pre-prototyping which is to be finalized with the construction of a non-commercial vehicle prototype. In the construction of the simulation model, particular attention has been paid to three issues. First of all, a correct description of design features connected with the lack of so called centring mechanism – and not profiled tyred wheels independently embedded in the axes of the set. Secondly, a proper description of a turning mechanism with the use of a leading rollers system alongside the rail edge. Thirdly, the use of linear motor for the vehicle drive. The simulation model has been developed within MBS environment. For the description of tyred wheels, the library of TNO Delft Tyre has been used. Vehicle motion stability has been tested on the straight and curved track sections. The research has been financed within the framework of ECO mobility project.
W artykule przedstawiono wyniki analizy właściwości jezdnych pojazdu PRT w skali ¼ przeprowadzonej z zastosowaniem modelu symulacyjnego dla prostej linii jazdy i warunków podczas jazdy po łuku. Wyniki tej pracy będą wykorzystywane w analizie fizycznego modelu ruchu na stanowisku laboratoryjnym odpowiadającym systemowi kolejowemu. Omówiono pierwszy etap badań w procesie wirtualnego prototypowania wstępnego, która ma być sfinalizowany budową niekomercyjnego prototypu pojazdu. W konstrukcji modelu symulacyjnego, szczególną uwagę zwrócono na trzy kwestie. Przede wszystkim, poprawny opis cech konstrukcyjnych związanych z brakiem tzw. mechanizmu centrowania - i nieprofilowanymi kołami z oponami niezależnie osadzonymi na osiach zestawu. Po drugie, właściwy opis mechanizmu zwrotnego z wykorzystaniem systemu prowadzącego rolki po krawędzi toru. Po trzecie, stosowanie silnika liniowego do napędu pojazdu. Model symulacyjny został opracowany w środowisku MBS. Dla opisu kół z oponami została wykorzystana biblioteka TNO Delft Tyre. Stabilność ruchu pojazdu została poddana badaniu na prostych i zakrzywionych odcinkach toru. Badania zostały sfinansowane w ramach projektu mobilności ECO.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00