Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

National automatic toll collection system - pilot project (part 1)

Tytuł:
National automatic toll collection system - pilot project (part 1)
Krajowy system automatycznego poboru opłat KSAPO - Projekt pilotażowy (część 1)
Autorzy:
Nowacki, G.
Mitraszewska, I.
Kamiński, T.
Niedzicka, A.
Smoczyńska, E.
Ucińska, M.
Kallweit, T.
Rozesłaniec, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/223534.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
KSAPO
Krajowy System Automatycznego Poboru Opłat
EETS
europejska usługa opłaty elektronicznej
implementacja
kraj UE
interoperability
European electronic tolling service
Źródło:
Archives of Transport; 2011, 23, 3; 335-352
0866-9546
2300-8830
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article presents selected issues concerning functional structure of the National Automatic Toll Collection System. The system includes the following elements: two on-board intelligent devices - OBU, two control gates, laboratory model of a National Centre for Automatic Toll Collection (NATCS). Poland and other EU member states should implement the European Electronic Tolling Service - EETS in accordance with the European Commission's decision of 6 October 2009. EETS should be available within three years (2012) for all vehicles over 3.5 tonnes and vehicles carrying more than 9 persons including the driver. This service will be available for other vehicles within five years (2014). Motor Transport Institute has created the structure of NATCS, as a hybrid pilot project to be used in researches on the implementation of the interoperable system in EU. The tests results will be presented in the article - part 2.

W artykule przedstawiono wybrane problemy dotyczące struktury funkcjonalnej Krajowego Systemu Automatycznego Poboru Opłat - KSAPO. W skład systemu wchodzą następujące elementy: dwa inteligentne urządzenia pokładowe OBU, dwie bramki kontrolne, laboratoryjny model krajowej centrali automatycznego poboru opłat KCAPO. Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej z dnia 6 października 2009 r., Europejska Usługa Opłaty Elektronicznej - EETS, powinna być dostępna za trzy lata (2012) dla wszystkich pojazdów o masie powyżej 3,5 tony lub pojazdów przewożących ponad 9 osób łącznie z kierowcą. Usługa ta będzie dostępna dla pozostałych pojazdów za pięć lat (2014). Instytut Transportu Samochodowego przedstawił interoperacyjny projekt pilotowy, przydatny w badaniach i implementacji EETS w państwach członkowskich UE. Testy projektu pilotażowego KSAPO zostaną przedstawione w kolejnym referacie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies