Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Simulation model of the bus stop

Tytuł:
Simulation model of the bus stop
Model symulacyjny przystanku autobusowego
Autorzy:
Bąk, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/223522.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
komunikacja miejska
przystanek autobusowy
natężenie ruchu
model symulacyjny
municipal transport
bus stop
simulation model
Źródło:
Archives of Transport; 2010, 22, 1; 5-25
0866-9546
2300-8830
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
On the basis of the research conducted at the bus stops in Krakow and Warsaw, the movement processes, related with functioning of a bus stop have been identified. As a result, the simulation model imitating its functioning has been formulated and verified. The stop has been analyzed as a system, in which the input flow comprises of municipal bus transport, whereas the service time corresponds the dwell time. The formulas for time losses incurred due to queuing to reach the boarding and alighting zones have been derived, constituting a basis for operative capacity estimation of a bus stop and specifying the selection determinants for the number of boarding and alighting zones in regards to traffic intensity as well as boarding and alighting time.

Na podstawie badań przeprowadzonych na przystankach w Krakowie i Warszawie dokonano identyfikacji procesów ruchu związanych z funkcjonowaniem przystanku autobusowego, opracowano model symulacyjny odwzorowujący jego pracę i dokonano jego weryfikacji. Rozważano przystanek jako system, w którym potok zgłoszeń stanowią autobusy komunikacji miejskiej, natomiast czas obsługi odpowiada czasowi zajęcia stanowiska przez autobus. Wyprowadzono wzory na straty czasu autobusów ponoszone w kolejce przed przystankiem autobusowym, stanowiące podstawę do oszacowania przepustowości praktycznej przystanku i sprecyzowania wytycznych doboru liczby stanowisk wymiany pasażerów w zależności od natężeń ruchu i czasu wymiany pasażerów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies