Développement des collections documentaires « Découvertes » de Gallimard Jeunesse : une stratégie éditoriale à long terme Development of Gallimard Jeunesse’s Non-fiction Collections ‘Découvertes’ : a Long-term Editorial Strategy
The main objective of this study is to reconstruct the long-term strategy of Gallimard Jeunesse, a major French publisher of books for children and youth, which has consisted of a constant planning, restructuring and revitalisation of more than a dozen collections and series published under the label of ‘Découvertes’ from 1983 until today. The history of this wide-ranging project – one of the largest publishing project of the last decades – provides a picture of the evolution of the publication model of contemporary non-fiction books for children. We will therefore focus on the size of the analysed collections, the evolution of their editorial form and texts – for example, the presence and function of illustrations and/or auxiliary parts of the books – as well as the age of their readers, the relationship between translations and French production, and international and inter-institutional co-publishing ventures. Presenting the most interesting and innovative examples of typographic and graphic solutions implemented by the publisher will also provide important information, as these solutions have been widely imitated.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00