Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Multimodalna argumentacja retoryczna w konstruowaniu obrazów sytuacji kryzysowych na przykładzie newsów telewizyjnych serwisów informacyjnych

Tytuł:
Multimodalna argumentacja retoryczna w konstruowaniu obrazów sytuacji kryzysowych na przykładzie newsów telewizyjnych serwisów informacyjnych
Multimodal rhetorical argumentation in the media representations of crisis situations as illustrated through television news shows
Autorzy:
Mac, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2232070.pdf
Data publikacji:
2022-12-23
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Katedra Italianistyki. Polskie Towarzystwo Retoryczne
Tematy:
telewizyjne serwisy informacyjne
multimodalność
multimodalna argumentacja retoryczna
sytuacje kryzysowe
TV news shows
multimodal rhetorical argumentation
crisis situations
multimodality
Źródło:
Res Rhetorica; 2022, 9, 4; 29-62
2392-3113
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem niniejszego artykułu jest analiza newsów telewizyjnych serwisów informacyjnych pod kątem obecności elementów perswazyjnych na płaszczyźnie języka, obrazu, muzyki i odgłosów tworzących multimodalną argumentację retoryczną. Punktem wyjścia jest założenie, że rzeczywistość prezentowana przez dany serwis informacyjny nie jest idealnym i pełnym obrazem relacjonowanego wydarzenia, lecz jego medialną inscenizacją przedstawianą w celu kształtowania świadomości czy wpływania na emocje określonych grup lub społeczności. Zagadnienie to zostało omówione na przykładzie wybranych wiadomości telewizyjnych serwisów informacyjnych emitowanych w stacji TVP1 w latach 2015-2019 dotyczących sytuacji kryzysowych.

The article aims to uncover persuasive elements of television news reporting at the level of language, image, music and sound(s), which are used for multimodal rhetorical argumentation. The starting point is the assumption that the reality presented by a given news service is not an ideal and complete picture of a particular event, but rather it is a media representation created to shape the audience's awareness of the covered issue or to influence the emotions of specific target groups of recipients. Such multimodal argumentation patterns will be illustrated with the selected examples of representations of crisis in televized news shows broadcast between 2015–2019 by Polish public television channel TVP1.  

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies