Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wstępne badania diagnostyczne szybkoobrotowych silników o zapłonie samoczynnym na okręcie podwodnym z wykorzystaniem metody obwiedni drgań

Tytuł:
Wstępne badania diagnostyczne szybkoobrotowych silników o zapłonie samoczynnym na okręcie podwodnym z wykorzystaniem metody obwiedni drgań
Preliminary diagnostic tests on submarine high-speed marine diesel engine using envelope vibration method
Autorzy:
Lus, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/222703.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Akademia Marynarki Wojennej. Wydział Dowodzenia i Operacji Morskich
Tematy:
okrętowe tłokowe silniki spalinowe
diagnostyka
układ paliwowy
układ rozrządu
marine diesel engine
diagnostics
fuel injector
valve gear
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej; 2013, R. 54 nr 1 (192), 1 (192); 79-88
0860-889X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zostały przedstawione wyniki wstępnych badań diagnostycznych okrętowych tłokowych silników spalinowych typu MB820 stosowanych na okrętach podwodnych (OP) Polskiej Marynarki Wojennej z wykorzystaniem nowej metody bazującej na kątowej analizie obwiedni przyspieszeń drgań. Silniki tego typu nie są wyposażone w zawory indykatorowe, zatem w celu oceny stanu technicznego układów cylindrowych można wykorzystać przebiegi drgań rejestrowane na głowicach cylindrów. W czasie badań czujniki ciśnienia wewnątrzcylindrowego były zamontowane na zaworach dekompresyjnych. Przebiegi ciśnienia były wykorzystywane jako sygnały referencyjne do synchronizacji przebiegów drgań. Wynikiem badań są tzw. dynamiczne fazy rozrządu, wykorzystywane przez specjalistów przy ocenie stanu technicznego i regulacji poszczególnych cylindrów silnika.

Checking and tuning of the fuel injection valves opening pressures, fuel valves timing and exhaust or inlet valves clearances is a common practice in high-speed marine diesel engines maintenance. Cost lowering tendency in engine maintenance schedules and unmanned vessel’s propulsion plants need new approach to these old and reliable procedures. Dynamic valve gear timing diagrams are indispensable to perform an accurate engine tuning. A new original diagnostic and tuning method for high-speed marine diesel engine MB820 type is presented in the paper. In the principle this method based on measurements of: internal cylinder pressure curves and on vibration signals. Typical diagnostic methods which based on vibration signals analysis are sensitive to engine load and speed changes. Tests presented in this paper were focused on the possibilities and differences of the dynamic timing diagram assessing at engine rated load and when idling.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies