Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak mierzyć kapitał ludzki i kapitał społeczny? Edukacyjne perspektywy operacjonalizacji pojęć ekonomicznych

Tytuł:
Jak mierzyć kapitał ludzki i kapitał społeczny? Edukacyjne perspektywy operacjonalizacji pojęć ekonomicznych
How to measure human capital and social capital? educational prospects for operationalization of economic notions
Autorzy:
Niemierko, B.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/222686.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Akademia Marynarki Wojennej. Wydział Dowodzenia i Operacji Morskich
Tematy:
kapitał ludzki
kapitał społeczny
operacjonalizacja pojęć ekonomicznych
edukacja
rynek pracy
human capital
social capital
operationalization of notions
education
labor market
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej; 2011, R. 52 nr 4 (187), 4 (187); 257-278
0860-889X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autor przedstawia kapitał ludzki i kapitał społeczny jako dyspozycje jednostkowe i grupowe będące wynikiem edukacji i mające określoną wartość na rynku pracy. By zbudować narzędzia pomiaru tych form kapitału, obydwa pojęcia należy poddać operacjonalizacji, to jest nadać im znaczenie czynności, czyli celowych zachowań człowieka, a następnie zastosować dwuparametrowy model logistyczny teorii wyniku zadania (IRT) do skalowania dziedzin tych zachowań. Trafność i rzetelność takiego pomiaru kapitału niematerialnego jest rozważana w artykule. Wnioski z analizy prowadzą do rewizji zasad oceniania szkolnego.

The author presents human capital and social capital as individual and group dispositions acquired as a result of education and having a certain value on the labour market. To develop measurement tools for these forms of capital, both concepts should be operationalized, i.e. expressed in terms of human intentional behaviours, and then the Two-Parameter Logistic Model of Item Response Theory may be applied for scaling the particular dispositions. Validity and reliability of this kind of measurement is discussed in the paper. Its conclusions lead to reconsidering teacher’s assessment practices.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies