Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie bezpiecznej prędkości RMS „Titanic” na polu lodowym za pomocą wielopoziomowego sterownika rozmytego Mamdaniego

Tytuł:
Modelowanie bezpiecznej prędkości RMS „Titanic” na polu lodowym za pomocą wielopoziomowego sterownika rozmytego Mamdaniego
Modeling safe speed for the RMS 'Titanic' in an ice field with the Mamdani multilevel fuzzy controller
Autorzy:
Ficoń, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/222222.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Akademia Marynarki Wojennej. Wydział Dowodzenia i Operacji Morskich
Tematy:
decyzje
fuzyfikacje
inferencja
logika
nawigacja
model
prędkość
ryzyko
statek
sterownik
„Titanic”
reguły
załoga
zbiory
fuzzyfication
inference
logic
navigation
speed
risk
controller
„Titanic
crew
sets
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej; 2014, R. 55 nr 2 (197), 2 (197); 23-54
0860-889X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono koncepcję wykorzystania rozmytych sterowników Mamdaniego do modelowania bezpiecznej prędkości RMS „Titanic” w krytycznym momencie rejsu 14 kwietnia 1912 roku. Dla potrzeb dedykowanego sterownika Logic Fuzzy Controller (Titanic) zaprojektowano sytuacyjny model logiczny obrazujący uwarunkowania nawigacyjno-meteorologiczne i eksploatacyjno-organizacyjne panujące w tym rejonie w newralgicznym momencie podróży. Dodatkowo w modelu uwzględniono psychologiczny czynnik presji i prestiżu rejsu, który nie pozostał bez wpływu na podejmowane decyzje. Wariantowe badanie bezpiecznej prędkości RMS „Titanic” przeprowadzono dla czterech hipotetycznych sytuacji decyzyjnych aplikowanych za pomocą eksperckich baz reguł logicznych.

This paper presents a concept of using the Mamdani fuzzy logic controller for modeling a safe speed for the RMS 'Titanic' at the critical moment of her voyage on 14 April, 1912. For the purposes of the Fuzzy Logic Controller (Titanic) a situation-focused logic model was designed. It displays navigation-meteorology and exploitation-organization related conditions in the area at the crucial moment of the voyage. In addition, a psychological factor of pressure and voyage prestige which affected the decisions made was taken into account in the model. Study of variants of safe speed for RMS ‘Titanic’ were made for four hypothetical decision situations using expert bases of logic rules.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies