Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Miasta studentów – miasta konsumentów. Zachowania konsumenckie studentów w rozwoju Łodzi i Turynu

Tytuł:
Miasta studentów – miasta konsumentów. Zachowania konsumenckie studentów w rozwoju Łodzi i Turynu
Autorzy:
Zasina, Jakub
Gaczek, Wanda
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/books/22180941.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Umasowienie szkolnictwa wyższego zapewniło miastom dostęp do nowej, licznej grupy konsumentów – studentów. W konsekwencji wiele ośrodków akademickich przeistoczyło się w ostatnich dekadach w swoiste „miasta studentów”. Struktury gospodarcze i przestrzenne takich miast funkcjonują i rozwijają się dzięki zaspokajaniu potrzeb konsumenckich młodzieży akademickiej. Biorcami rosnącej populacji studentów okazały się jednak nie tylko ośrodki o ugruntowanej tradycji akademickiej, ponieważ studenci stali się także użytkownikami miast zdominowanych niegdyś przez produkcję przemysłową. W książce przedstawiono szeroko zakrojone studium porównawcze dwóch poprzemysłowych miast akademickich – Łodzi i Turynu – w którym kluczowe znaczenie przypisano badaniu ankietowemu nad zachowaniami konsumenckimi studentów. Miało ono na celu określenie roli tych zachowań w rozwoju gospodarczym i przestrzennym obu ośrodków. Analizie poddano trzy wymiary zachowań konsumenckich studentów – gospodarczy, przestrzenny i czasowy – na rynkach edukacyjnym, mieszkaniowym, handlowym, transportowym, gastronomicznym oraz usług czasu wolnego.

L’università di massa ha portato alle città universitarie un nuovo ed ampio gruppo di consumatori, gli studenti. Conseguenza di questo fenomeno sono stati i numerosi centri accademici che si sono trasformati in specie di „città di studenti”. Le strutture economiche e urbane di queste città funzionano e si sviluppano per soddisfare i bisogni di consumo della gioventù accademica. D’altra parte, a beneficiare della crescita della popolazione studentesca non sono stati solamente i centri di consolidata tradizione accademica, dal momento che gli studenti sono diventati in gran numero gli utenti di città un tempo concentrate sulla produzione industriale. Il volume presenta un ampio studio comparativo di due città academiche post-industriali, Łódź e Torino, ed è fondamentalmente basato su un sondaggio sui consumi degli studenti. Lo scopo è quello di determinare l’importanza di questi consumi per lo sviluppo economico e urbanistico dei due centri. I tre aspetti analizzati sono quelli economico, spaziale e temporale, in relazione al mercato dell’educazione, a quello abitativo, dei trasporti, gastronomico e ricreativo.

Thanks to massification of higher education, academic cities have gained access to a new, broad group of consumers — students. As a result, many academic centres have transformed into “student cities” in the recent decades. The economic and spatial structures of such cities are functioning and developing by meeting the consumer needs of academic youth. However, the cities that proved to benefit from the growing student population were not only the traditional, well-established academic centres, as students have also become numerous users of cities previously dominated by industrial production. The book presents an extensive comparative study of two post-industrial academic cities – Lodz and Turin – in which a survey on students’ consumer behaviours was crucial. The aim of the presented study was to identify the role of student consumer behaviours in the economic and spatial development of both centres. Three dimensions of student consumer behaviour – economic, spatial and temporal – in the educational, housing, commercial, transport, catering and leisure markets have been analysed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies