Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Opinia prawna na temat wniosku z 11 lipca 2016 r. o wyrażenie zgody na pociągnięcie do odpowiedzialności pana H.K., przedłożonego przez oskarżyciela subsydiarnego posiłkowego E.K., reprezentowaną przez pełnomocnika – adwokata Z.K.

Tytuł:
Opinia prawna na temat wniosku z 11 lipca 2016 r. o wyrażenie zgody na pociągnięcie do odpowiedzialności pana H.K., przedłożonego przez oskarżyciela subsydiarnego posiłkowego E.K., reprezentowaną przez pełnomocnika – adwokata Z.K.
Legal opinion on the application of the 11th of July 2016. concerning the Sejm’s consent to bring to H.K. court accountability, submitted by a private subsidiary prosecutor E.K., represented by an attorney – a barrister Z.K.:
Autorzy:
Odrowąż-Sypniewski, Wojciech
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2216712.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Kancelaria Sejmu. Biuro Analiz Sejmowych
Tematy:
mandate
immunity
criminal liability
Źródło:
Zeszyty Prawnicze BAS; 2016, 4(52); 59-71
1896-9852
2082-064X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The application concerns a person who held the mandate of a Deputy during the seventh term of the Sejm, but is not currently a deputy. According to the art. 105 paragraph 1 sentence 2 of the Constitution, a Deputy may be brought to a court accountability for action violating the rights of third parties, which have been taken within the scope of the mandate, only upon the consent of the Sejm. This rule applies to a possible court accountability of former Deputies concerning acts committed in the course of exercise of their parliamentary mandate. The subject of the resolution adopted by the Sejm must include a whole set of behaviors constituting a persecuted act, regardless of whether all behaviors are within the scope of the mandate. Content of the application meets the required precision only with regards behaviors belonging to the third group of activities. The behaviors of the first and second group have been indicated in the application in a very general way, what means that the application does not meet the requirement under art. 7b paragraph 4 Section 4 of the Act on performance of the mandate of Deputy and Senator.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies