Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kierunki rozwoju szkolnego i pozaszkolnego przysposobienia rolniczego w Polsce

Tytuł:
Kierunki rozwoju szkolnego i pozaszkolnego przysposobienia rolniczego w Polsce
Directions of development of school and out-of-school agricultural training in Poland
Autorzy:
Wawrzyniak, Bogdan M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2216474.pdf
Data publikacji:
2023-06-20
Wydawca:
Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie. Oddział w Poznaniu
Tematy:
ludowa szkoła rolnicza
szkoła przysposobienia rolniczego
zespół przysposobienia rolniczego
stopień sprawności rolniczej
przodownik
folk agricultural school
agricultural training school
farming
training team
agricultural fitness level
leader
Źródło:
Zagadnienia Doradztwa Rolniczego; 2023, 111, 1; 80-95
1232-3578
2719-8901
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu w zarysie historycznym przedstawiono rozwój szkolnego i pozaszkolnego przysposobienia rolniczego, jako formy kształcenia młodzieży wiejskiej w Polsce. Badania przeprowadzono dla okresu obejmującego lata 1920-1981. Dla okresu międzywojennego omówiono ludowe szkoły rolnicze i zespoły przysposobienia rolniczego. Z kolei dla okresu powojennego analizowano rozwój szkół przysposobienia rolniczego oraz zespołów przysposobienia rolniczego. Celem szkół i zespołów było przekazywanie podstawowej wiedzy rolniczej i umiejętności zawodowych. Przysposobienie rolnicze odegrało ważną rolę w zakresie upowszechnia postępu rolniczego i wdrażania nowoczesnych sposobów gospodarowania.

The historical outline of the study presents the development of school and out-of-school agricultural training as a form of education for rural youth in Poland. The research was carried out for a period of time covering the years 1920-1981. For the interwar period, folk agricultural schools and agricultural training teams are discussed. In turn, for the post-war period, the development of agricultural training schools and agricultural training teams was analysed. The aim of schools and teams was to transfer basic agricultural knowledge and professional skills. Agricultural preparation played an important role in the dissemination of agricultural progress and the implementation of modern farming methods.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies