Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The problems of humanising technological education

Tytuł:
The problems of humanising technological education
Autorzy:
Kulyk, Yevgen Volodymyrovych
Kulyk, Yuriy
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2215785.pdf
Data publikacji:
2020-02-07
Wydawca:
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Tematy:
pedagogy
didactics
technological education
humanising
cultural studies
Źródło:
Kultura i Wychowanie; 2019, 16, 2; 109-115
2544-9427
2083-2923
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
It is contended that technological education, forming the outlook of the modern-day person should accord to universal human values (the good, love, harmony, aesthetics, etc.). The achievements of scientific and technological advance should be subordinate to these values. It is argued that humanising the training of technology teachers requires a strategy and the establishment of regular courses in culture for technology teachers. It is suggested that humanising the paradigm of education changes the basic requirements of the dialectical method in revealing the contradictions of the object of study. Key ideas of pedagogy focus on the uniqueness of each student and take into account her/his interests and values. This may require individualising the learning process. The abovementioned issues can be responded to through a cultural approach to technology teachers’ training. The content of courses should recognise the integrity of the cultural experience of humanity: ethical, religious, philosophical, aesthetic, technical, professional, etc., in addition to the scientific way of knowing the world. The use of technology in everyday life has greatly increased. There has been a shift of cultural patterns from the realm of mass consciousness and mass behaviour that operate on a natural basis to new patterns characterised by individualisation, analysis, and even consciousness transformation and construction. Therefore, teaching that the technological culture of self-determination is culturally determined must be included in the cultural training of technology teachers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies