Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Selected Rescue Problems including means of transport during Pandemic of the Covid-19

Tytuł:
Selected Rescue Problems including means of transport during Pandemic of the Covid-19
Wybrane problemy ratownictwa z uwzględnieniem środków transportu podczas pandemii Covid-19
Autorzy:
Nowacki, Gabriel
Krawczyk, Mateusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2215604.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu
Tematy:
emergency number
resque problem
means of transport
pandemic
numer alarmowy
problemy ratownictwa
środki transportu
pandemia
Źródło:
Journal of Civil Engineering and Transport; 2022, 4, 2; 9--22
2658-1698
2658-2120
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work concerns selected rescue problems, including the handling of the 112 emergency number during the Covid-19 pandemic in Poland. The 112 number is valid throughout the EU, it is used only to notify in emergency situations of threat to health, life, or property. As social practice shows, disruptions in its functioning, including unjustified reports, significantly increase the costs of its operation, and in extreme cases may lead to failure to provide assistance to those in need. The ongoing pandemic has left a significant mark on many aspects of life, including the operation of rescue systems responsible for the safety of citizens in the country. The co-author of the work during the service of the 112 emergency number noticed some problems and disadvantages related to the rescue operation in crisis management. This was the reason for presenting this issue in the form of a publication. Selective problems of rescue in crisis management related to the ongoing pandemic were indicated. There are problems with the lack of strength and resources of the State Medical Rescue, the emergency notification process itself also requires improvement, as evidenced by the responses of the respondents -112 operators. Not all identified defects are presented in the publication. The list of problems indicated by the respondents is longer, not always related to the pandemic. Only appropriate changes in the management of the rescue system are able to improve the quality and efficiency of the system. The utilitarian solutions presented in this publication can serve this purpose.

Praca dotyczy wybranych problemów ratownictwa, w tym obsługi numeru alarmowego 112 podczas pandemii Covid-19. Numer 112 obowiązuje na terenie całej UE, służy wyłącznie do powiadamiania w nagłych sytuacjach zagrożenia zdrowia, życia lub mienia. Jak pokazuje praktyka społeczna, zakłócenia w jego funkcjonowaniu, w tym zgłoszenia niezasadne, znacząco podnoszą koszty jego działania, a w skrajnych przypadkach mogą doprowadzić do nieudzielenia pomocy osobom jej potrzebującym. Trwająca pandemia odcisnęła znaczące piętno na wielu aspektach życia, w tym na działalności systemów ratownictwa, odpowiedzialnych za bezpieczeństwo obywateli w państwie. Współautor pracy podczas pełnienia obsługi numeru alarmowego 112 dostrzegł pewne problemy i wady związane z działalnością ratownictwa w zarządzaniu kryzysowym. To stało się przyczyną zaprezentowania niniejszego zagadnienia w formie publikacji. W pracy zastosowano metody teoretyczne: analizę systemową, analogię, metodę statystyczną, analityczną i porównawczą. Ponadto wykorzystano badanie empiryczne -sondaż diagnostyczny w oparciu o próbę ekspercką. Zostało ono przeprowadzone za pomocą kwestionariusza ankiety. Przeprowadzono je na grupie 46 operatorów numeru alarmowego 112 pracujących w Centrach Powiadamiania Ratunkowego w Lublinie, Łodzi, Radomiu oraz Warszawie [n=46]. Wskazano selektywne problemy ratownictwa w zarządzaniu kryzysowym związane z trwającą pandemią. Występują problemy z brakiem sił i środków Państwowego Ratownictwa Medycznego, sam proces powiadamiania ratunkowego również wymaga poprawy, czego dowodem są odpowiedzi transEngin 2022, Volume 4 Issue 2 21 respondentów -operatorów 112. W publikacji nie zaprezentowano wszystkich stwierdzonych wad. Lista problemów wskazanych przez respondentów jest dłuższa, nie zawsze ma związek z pandemią. Jedynie właściwe zmiany w zarządzaniu systemem ratownictwa są w stanie poprawić jakość i sprawczość systemu. Utylitarne rozwiązane zaprezentowane w tej publikacji mogą temu posłużyć.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies