Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sold out! Ochrona konsumentów przed wykupieniem biletów przez środki automatyczne

Tytuł:
Sold out! Ochrona konsumentów przed wykupieniem biletów przez środki automatyczne
Autorzy:
Rutkowski, Konrad
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2207126.pdf
Data publikacji:
2022-08-01
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
konsument
boty
ticket scalping
dyrektywa 2005/29/WE
dyrektywa 2019/2161
bilety
ochrona konsumenta
nieuczciwe praktyki handlowe
Źródło:
internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny; 2022, 11, 5; 100-117
2299-5749
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ticket scalping z wykorzystaniem środków automatycznych to praktyka polegająca na odsprzedaży biletów, które zostały wykupione ze stron internetowych przez boty (Porcello, 2018), czyli wyspecjalizowane oprogramowania. Wejściówki na wydarzenia są następnie sprzedawane zainteresowanym po zawyżonej cenie. Taka sytuacja stanowi zagrożenie dla konsumentów, którzy w ten sposób muszą wydać więcej pieniędzy. Wprowadzane zabezpieczenia cyfrowe często nie są odpowiednie, aby ochronić konsumentów przed środkami automatycznymi, ponieważ boty wykupują bilety ze strony internetowej w liczbie przekraczającej limity techniczne nałożone przez pierwotnego sprzedawcę. Ustawodawca unijny słusznie zwrócił uwagę, że należy zająć się problemem ticket scalpingu z wykorzystaniem środków automatycznych. Poza zbadaniem regulacji unijnej w artykule analizuję również zjawisko ticket scalpingu na przykładzie aktów prawnych Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, w tym genezę Anti-Scalping Laws, The Better Online Ticket Sales Act oraz The Digital Economy Bill. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, czy z perspektywy zagrożeń, które niesie ze sobą ticket scalping, zakaz z pkt 23a załącznika I do dyrektywy 2005/29/WE dotyczący odsprzedaży biletów na imprezy, które zostały nabyte przez przedsiębiorców z wykorzystaniem środków automatycznych okaże się wystarczającym środkiem do ochrony konsumentów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies