The paper presents research on the capability of the residual magnetic field (RMF) measurement system to be applied to the railway inspection for the early non-destructive detection of defects. The metal magnetic memory (MMM) phenomena are analysed using normal component Hy of self-magnetic flux leakage (SMFL), and its tangential component Hx, as well as their respective gradients. The measurement apparatus is described together with possible factors that may affect the results of measurement. The Type A uncertainty estimation and repeatability tests were performed. The results demonstrate that the system may be successfully applied to detection of head check flaws.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00