Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A scalable tree based path planning for a service robot

Tytuł:
A scalable tree based path planning for a service robot
Autorzy:
Nippun Kumaar, A. A.
Kochuvila, Sreeja
Nagaraja, S. R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2204556.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów
Tematy:
learning from demonstration
path mapping
path planning
navigation system
mobile robot
service robot
Źródło:
Journal of Automation Mobile Robotics and Intelligent Systems; 2022, 16, 1; 31--45
1897-8649
2080-2145
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Path planning plays a vital role in a mobile robot navi‐ gation system. It essentially generates the shortest tra‐ versable path between two given points. There are many path planning algorithms that have been proposed by re‐ searchers all over the world; however, there is very little work focussing on path planning for a service environ‐ ment. The general assumption is that either the environ‐ ment is fully known or unknown. Both cases would not be suitable for a service environment. A fully known en‐ vironment will restrict further expansion in terms of the number of navigation points and an unknown environ‐ ment would give an inefficient path. Unlike other envi‐ ronments, service environments have certain factors to be considered, like user‐friendliness, repeatability, sca‐ lability, and portability, which are very essential for a service robot. In this paper, a simple, efficient, robust, and environment‐independent path planning algorithm for an indoor mobile service robot is presented. Initially, the robot is trained to navigate to all the possible desti‐ nations sequentially with a minimal user interface, which will ensure that the robot knows partial paths in the en‐ vironment. With the trained data, the path planning al‐ gorithm maps all the logical paths between all the des‐ tinations, which helps in autonomous navigation. The al‐ gorithm is implemented and tested using a 2D simulator Player/Stage. The proposed system is tested with two dif‐ ferent service environment layouts and proved to have features like scalability, trainability, accuracy, and repe‐ atability. The algorithm is compared with various classi‐ cal path planning algorithms and the results show that the proposed path planning algorithm is on par with the other algorithms in terms of accuracy and efficient path generation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies