Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Investigation of the pad stiffness effects on the initiation of brake squeal phenomenon

Tytuł:
Investigation of the pad stiffness effects on the initiation of brake squeal phenomenon
Autorzy:
Yavuz, Akif
Sen, Osman
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2200884.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej
Tematy:
disc brake squeal
mode coupling phenomenon
linear stability analysis
nonlinear dynamics
Źródło:
Journal of Theoretical and Applied Mechanics; 2023, 61, 2; 219--232
1429-2955
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main objective of this study is to investigate pad stiffness effects on the instability of a nonlinear brake squeal model. Hence, a nonlinear mathematical model is developed. The nonlinear model is linearized to check the system stability through complex eigenvalue analysis. The results of linear stability analyses are compared to the numerical solution of the nonlinear model, and it is observed that the dynamic behavior predicted by the linear stability analysis is in accordance with the numerical solutions. Though, a discrepancy may occur at the predicted squeal frequencies with both approaches, especially at high pad stiffness levels.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies