Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

SWOT Framework Based on Fuzzy Logic, AHP, and Fuzzy TOPSIS for Sustainable Retail Second-hand Clothing in Liberia

Tytuł:
SWOT Framework Based on Fuzzy Logic, AHP, and Fuzzy TOPSIS for Sustainable Retail Second-hand Clothing in Liberia
Autorzy:
Sumo, Peter Davis
Ji, Xiaofen
Cai, Liling
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/2200743.pdf
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Biopolimerów i Włókien Chemicznych
Tematy:
SWOT
second hand clothing
sustainability
fuzzy AHP
TOPSIS
Liberia
Źródło:
Fibres & Textiles in Eastern Europe; 2022, 6 (151); 27--44
1230-3666
2300-7354
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The fast-fashion business model is marred by high resource consumption and enormous emission of greenhouse gases. It is based on inaccurate forecasts, resulting in excess supply than demand. Globally, 85% of two-week-old garments end up as unfashionable or worn-out items that must be discarded as waste, disposed of for recycling, or donated to charities. With this colossal increase in textile waste, resource efficiency is one of the biggest challenges facing the fashion industry, which now calls for a swift implementation of a new sustainable business and consumption model to extend product life cycles. This demand for sustainable consumption encourages consumers to reuse, recycle and resell. The resell campaign known as second-hand clothing is a growing market worldwide. Current global forecasts predict a 185% increase over the next ten years, compared to FF, which will expand by just 20%. Africa is a top destination, with more than 80% of its population wearing SHCs. We contribute to this literature by assessing the significance of SHC trade in Liberia. We extend this assessment by developing a hybrid MCDM tool incorporating AHP, fuzzy logic, Ensemble, and TOPSIS to build a SWOT framework to identify criteria and sub-criteria for prioritizing SHC retailing in Liberia and Africa. Data for this study were gathered from a survey involving 100 SHC retailers from the Red-Light, Waterside, Duala, and Omega markets in Monrovia, Liberia. We identified several important factors in implementing sustainable SHC and recommended strategic directions towards their successful implementation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies